• RestoraTÜRK

  • "Mimari, insan ile varlık arasındaki ilişkiyi düzenleyen disiplindir."

  • Şehri imar ederken nesli ihya etmeyi ihmal ederseniz, ihmal ettiğiniz nesil imar ettiğiniz şehri tahrip eder... Turgut Cansever

  • RestoraTÜRK

Copyright 2019 - Custom text here

Kılıç Ali Paşa Hamamı, Europa Nostra

 

Cafer Bozkurt ve ekibi tarafından restore edilen Sinan Dönemi’ne ait olan Kılıç Ali Paşa Hamamı, Europa Nostra 2017 Ödülü’ne değer görüldü. Avrupa'da kültürel miras alanındaki olumlu girişimleri teşvik etmek amacıyla düzenlenen ödül programı, somut ve soyut kültürel miras alanlarındaki başarılı koruma uygulamaları onurlandırıyor.

Avrupa'nın önde gelen kültürel miras organizasyonu Europa Nostra tarafından verilen ödüllerin sahipleri, 5 Nisan 2017 tarihinde kamuoyuna duyuruldu. Cafer Bozkurt tarafından restore edilen Kılıç Ali Paşa Hamamı, Europa Nostra 2017 Ödülü’ne değer görüldü. 

İstanbul'daki pek çok 16. yüzyıl yapısı gibi Kılıç Ali Paşa Hamamı da tarihteki depremler sebebiyle, özellikle ana kubbe kısmında, büyük hasarlar gördü. Ayrıca çeşitli dönemlerde yapılan olumsuz müdahaleler ve muhdes ekler de yapıya oldukça zarar vermiş. Restorasyon çalışmalarında yapısal unsurların güçlendirilmesi ve ciddi biçimde hasar görmüş yüzeylerin onarımı yanı sıra, Sinan tasarımına ait orijinal mimari detayların yeniden ortaya çıkarılması büyük önem teşkil etmiş. Zamanla değişen hamam ihtiyaçlarını karşılamak için özellikle son dönemde yapılıp, yapıyı kısmen veya tamamen örten bu eklemeler, özgün tasarımın zengin mekânsal özelliklerinin kaybolmasına neden olmuş.

"Mimar Sinan’a ait bu önemli eser ustaca restore edilmiştir"

Jüri notlarında projeye ilişkin şu değerlendirmeler yer alıyor:

“Bu yaşayan kültürel miras alanı, mimari tasarım ve zanaat tekniklerindeki ustalığın bir araya gelmesi ile günümüz kent yaşamına geri kazandırılmıştır. Yapı mühim bir Osmanlı hamamı örneği. Projenin başarısı örnek olma niteliği taşımaktadır.

(...) İstanbul’un tarihi merkezinde yer alan Mimar Sinan’a ait bu önemli eser, başta ana kubbe olmak üzere, geleneksel yapım teknikleri kullanılarak ustaca restore edilmiştir. Detaylara verilen önem projenin her kısmında dikkat çekmektedir. Özellikle camegâh mekânındaki nalınlık ve sekilerin restorasyonda gösterilen özen, tasarımcının yapıyı 16. yüzyıldaki özgün haline döndürmek için ne kadar özverili bir çaba ortaya koyduğunu açıkça göstermektedir.”

 

 

Kaynak: http://www.mimarizm.com/haberler

f t g m